5 Insider Tipps für fortgeschrittene Asanas mit Duncan Wong

von Christina Waschkies
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Duncan Wong ist ein echter Yogi Celebrity. Er war Yoga Teacher von Madonna und unterrichtet weltweit Workshops & Teacher Trainings in seiner eigenen Methode Yogic Arts: Eine Verschmelzung von Kampfkunst und Ashtanga-Vinyasa Yoga mit Elementen aus der Thai-Yoga Therapie. Ziemlich cooler Stuff. Wenn du schon länger Yoga übst und gerade dabei bist, dich an fortgeschrittenes Yoga heranzuwagen, dann bist du bei uns goldrichtig.

Wir haben uns Yogi Master Duncan Wong für ein paar echte Insider Tipps für fortgeschrittene Asanas gekrallt:

Insider Tipps

Welchen Tipp würdest Du jemandem geben, der in Bakasana stehen möchte?
Find the connection between your inner feet and inner seat. Put yoga blocks or large books under your feet and learn to straighten your arms to discover your feet and seat squeezing together. Above all; don’t fear.

Dein ultimativer Tipp damit der Handstand endlich klappt?
Use the wall until you recognize the truth: there is no wall. Oh, and squeeze a yoga block or a rolled up yoga mat between your upper most inner thighs while crossing your ankles, and squeeze yourself into upward extension. It would also help to spread your fingers evenly apart with your index (pointer) fingers facing directly forwards. Fix your gaze for balance.

Welchen Rat gibst du jemandem, der partout keine Körperbalance hat und sich sogar in Tadasana mit geschlossenen Augen wacklig fühlt?
Lift your toes and accept this challenge. Keep squeezing your inner thighs together in all stances, until you can feel your navel move towards your spine. This is the starting point of balance and power.

Welchen Mindset braucht man für eine Asana wie den Skorpion?
A steady one. A state of physical surrender balanced with a mindful 108% attention to the moment. That, and a lot of patience and deep breathing through your nose.

Welche vorbereitenden Übungen empfiehlst du für eine fortgeschrittene Yogaübung wie Pincha Mayurasana?
Downward Dolphin Pose, which is a Downward Dog or Pyramid Pose on your forearms. Next plan might be to kneel down on your mat with your toes touching the base board of a wall, then slowly walk up and back down the wall with each step pausing to deepen the release through your shoulders; which is the key is master the Peacock Feather Pose (Pincha Mayurasana).

Master has spoken. For more info / contact about Duncan Wong: yogicarts.com / info@yogicarts.com

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Rebecca 9. April 2014 - 9:47

Nice, das werde ich alles gleich mal ausprobieren :)

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